?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 WiFi - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

کابل شبکه خداحافظ

با ورود انواع اینترنت پرسرعت در ایران دیگه اصطلاحاتی مثلِ اینترنت ADSL، وایمکس، استفاده از مودم مرتبط و عمومی شدن استفاده از لپ­تاپ و تبلت در هر قشر و مکانی، کاربران علاقه مند به استفاده راحت ترِ اینترنت در محل کار، خونه، محل های عمومی و یا حتی تلفن همراه خود شدند.

از این رو استفاده از شبکه های بی سیم امروزی به منظور راحتی بیشتر و ارزونی این شبکه­ها، امری کاملا ضروری در عصر اطلاعات محسوب می­شه.


در اصل برای استفاده از شبکه بیسیم برای لپ تاپ، همواره باید مطمئن باشید که لپ تاپتونحتما به کارت شبکه بیسیم مجهز باشد.

دکمه­ی مخصوص کارت شبکه بی­سیم هم بر روی لپ­تاپ روشن باشد. در ضمن باید دقت بشه که راه انداز یا درایور کارت شبکه بر روی رایانه نصب باشه.

برای استفاده از شبکه بیسیم در رایانه رومیزی­تون اگه ماردبرد دارای خاصیت WiFi نباشه، نیاز به یک کارت شبکه بیسیم از نوع داخلی یا USBدارین، دقت کنین که درایور مخصوص این کارت شبکه را بعد از اتصال به دستگاه برای اولین بار، توسط سی دی راه انداز نصب کنین.

برای استفاده از اینترنت بی­سیم در محل کار یا خونه، باید از یک اکسس پوینت یا مودم ADSL یا وایمکس مجهز به تکنولوژی بی­سیم استفاده کنین.

خب حالا نوبت اینه که مودم پیکربندیبشهو تنظیمات مرتبطِ آن مثل نام محیطِ شبکه بیسیم یا SSID و رمز ورودی آن محیط را از متخصص شبکه یا شرکت سرویس دهنده، دریافت کنین. البته وصل شدن به شبکه بی­سیم توی ویندوزهای جدید مثل ویندوز 7 خیلی راحت تر و ساده تر از ویندوز اکس­پیه.

برای استفاده از اینترنت یا شبکه بیسیم شما می بایست با کلیک نمودن در قسمت open andsharing center ویندوز 7 کنار ساعت ویندوز که لیستی از شبکه­های بی­سیم اتوماتیک شناسایی شده توسط کارت شبکه را نمایش داده، بِرین و با انتخاب شبکه بی­سیم مورد علاقه، رمز ورود به شبکه بیسیم یا همون SSID passwordرا وارد کنین و در صورت درست بودن، شما به راحتی می­تونین وارد دنیای مجازی بشین.

حال فرض کنید که شما از یک اینترنت پرسرعت کابلی بر روی یک لپ­تاپ مجهز به کارت شبکه بی­سیم استفاده می کنین و یه لپ­تاپ دیگه هم هست که می خوایناونَم به اینترنت مجهز بشه. حال سوال اینه که در صورت نبودِ اکسس پوینت، رایانه دوم چطوری می­تونه از اینترنت بصورت بی­سیم استفاده کنه؟

توسط برنامه connectify که از سایت برنامه یعنی----- قابل دانلوده، شما می تونید در صورت نبود اکسس پوینت، رایانه دوم خود را به­صورت بی­سیم به اینترنت وصل کنین. روش کار هم بعد از نصب این برنامه روی کامپیوتر اول اینه:

اینترنت کانکشنی که میخواید شیر کنید رو انتخاب کنین. یادتون نره تیک قسمتInternet Connection Sharing کارت شبکهکابلیتونو بذارید.

2- یک اسم برای شبکتون انتخاب کنین.

3- در قسمت Passphrase یک پسورد برای شبکتون بذارین.

4- نوع کانکشنی که اینترنتشو شیر کردید رو انتخاب کنید.

6- روی Start Hotspot کلیک کنید تا شبکتون فعال بشه.

حالا وقتی‌ با لپ‌تاپ یا موبایل سرچ کنید این شبکه رو می‌بینین، بهش وصل شید و از اینترنتش استفاده کنید.

این هم از مبحث شبکه بی­سیم که خیلی از شما از ما خواسته بودین. امیدواریم از این مبحث استفاده لازم را برده باشین


[ سه شنبه 91/10/19 ] [ 1:30 صبح ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????