?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 رهایی از ایمیل های ناخواسته در یاهو و هاتمیل - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

یکی از مشکلات متداولی که کاربرها در ارتباط با سرویس پست الکترونیکی با آن مواجه هستندایمیل های تبلیغاتی و نا خواسته است که به صندوق آنها ارسال می‌شود و صندوق آنها را انباشته می‌کند.
ایمیل‌های غیر شخصی معمولاً از راه‌های زیر به صندوق ما ارسال می شوند:
1. خودمان تقاضای عضویت(SUBSCRIBE) در آنها را کرده ایم که در این نوع ایمیل‌ها در پایین نامه قسمتی وجود دارد که به ما در مورد چگونگی UNSUBSCRIBE شدن آموزشهای لازم را داده است و کافی است به با مراجعه به انتهای نامه و دنبال کردن مراحل ذکر شده از عضویت خارج شویم و اولین مرحله برای خلاص شدن از نامه هایی که فکر می‌کنید شما برای دریافت آن درخواستی ارسال نکرده اید نظر انداختن به انتهای نامه است.
2. هنگام ثبت نام در یکی از سرویسهای رایگان یک سایت مانند سرویس پست الکترونیکی رایگان شما به صورت پیش فرض عضو چندین خبرنامه نیز می‌شوید که برای رهایی از این مشکل همیشه باید هنگام پر کردن این فرمها دقت کنید تا گزینه هایی که مربوط به ارسال نامه های تبلیغاتی و یا خبری است را از حالت انتحاب خارج کنید.
3. دوستان شما و یا خود شما با پیدا کردن یک مطلب جالب آن را به ایمیل ضمیمه می‌کنید و نام تمام دوستانتان را در قسمت TO و یا CC قرار می‌دهید و هر کدام از دوستان شما این ایمیل را برای یک دسته از دوستانشان FORWARD میکنند و این زنجیر باعث میشود شرکت‌ها‌ به آدرس شما دسترسی پیدا کنند و بدون درخواست شما روزانه، هفتگی و ماهانه ایمیل‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنند.
yahoo mail
در یاهو تمامی آدرس هایی که دوست ندارید از آنها ایمیل دریافت کنید را یادداشت کنید. به قسمت آپشن رفته و در سمت راست بالا به روی اسپم کلیک کنید. در قسمت دوم که بلوک ایمیل آدرس می باشد آدرس های مزاحم را ثبت کنید. مراحل را ذخیره کنید. تبریک می گویم چون دیگر ایمیل ناخواسته نخواهید داشت. اگر از یکی از گروه‌های یاهو ایمیلی دریافت می‌کنید که در آن گروه عضو نیستید. به راحتی با انجام تنظیمات زیر همیشه از شر گروه‌های مزاحم که بدون اجازه شما رو Add می‌کنند راحت شوید.
جلوگیری از دریافت ایمیل‌های ناخواسته در گروه‌های یاهو (Yahoo Groups)
ابتدا برای این که توسط هیچ گروهی Invite یا Add نشوید مراحل زیر را دنبال کنید.
1وارد این آدرس شوید :http://groups.yahoo.com/myprefs
2روبه روی آدرس ایمیل خود روی Edit کنید.
3در صفحه باز شده تیک کنار دو گزینه اول را بردارید و روی Save changes کلیک کنید
4 مطمئن باشید دیگر بدون اجازه در هیچ گروهی عضو نخواهید شد. حتی دعوتنامه از گروه‌ها دریافت نخواهید کرد.
5دریافت ایمیل از گروه‌هایی که هم اکنون در آن‌ها عضوید همچنان ادامه خواهد داشت برای رفع این مشکل قسمت بعد را بخوانید
پاک کردن ایمیل‌های ناخواسته بصورت یکجا
و ناخواسته اما دنبال روشی هستید که همه ایمیل‌های ناخواسته را از ایمیل‌های خود جدا کرده و یکجا پاک کنید. مراحل زیر را دنبال کنید.
1ابتدا برای حذف عضویت از گروه و پایان دادن به دریافت ایمیل یکی از ایمیل‌های ان گروه را باز کنید. در انتهای ایمیل روی Unsubscribe کلیک کنید. پنجره‌ی ارسال ایمیل باز خواهد شد. در Subject عنوان Delete را تایپ کرده و نامه را ارسال کنید. Subject می‌تواند خالی باشد)
2برای حذف تمام ایمیل‌های دریافتی از یک گروه وارد Inbox شده و یکی از ایمیل‌های آن گروه را باز کنید
3در مقابل عبارت To یک نام و یک آدرس ایمیل وجود دارد. آدرس ایمیل را کپی کنید. مطابق شکل
4آدرس را در کادر جستجوی Email بنویسید. و Search Mail را کلیک کنید. 5مطابق شکل تمام ایمیل‌های گروه مربوطه برای شما لیست می‌شود. با انتخاب مربع Select All زیر دکمه‌ی Delete و فشردن دکمه‌ی Delete از شر همه آن‌ها باهم خلاص شوید
*برای سایر گروه‌ها این مراحل را تکرار کنید
دیگه نگران ایمیل‌های زیاد در Inbox نباشید و مطمئن باشید از گروه‌هایی که در آن عضو نیستید ایمیل دریافت نخواهید کرد
hotmail
اگر شما از سرویس پست الکترونیکی رایگان HOTMAIL استفاده می نمایید در آن امکاناتی برای جلوگیری از نامه های ناخواسته ای که هیچ گزینه ای برای UNSUBSCRIBE شدن در آن تعبیه نشده است در نظر گرفته شده است که برای استفاده از آن مراحل زیر را دنبال کنید:
1- به INBOX بروید و یک فهرست از آدرس پست الکترونیکی تمام نامه های مزاحم تهیه کنید .
2- وارد صندوق HOTMAIL خود بشوید و گزینه OPTIONS را از سر برگ صفحه انتخاب کنید.
3- در قسمت OPTIONS ناحیه MAIL HANDLING بخشی است که برای این منظور در نظر گرفته شده است.
دو گزینه انتهایی امکان جلوگیری از دریافت نامه های ناخواسته را برای ما فراهم می‌کنند.گزینه BLOCK SENDER را انتخاب کنید.
حالا به لیستی که از آدرس نامه های ناخواسته تهیه کرده اید یک نگاهی بیاندازید ببینید آیا نامه ها از سایتهای مختلفی ارسال می‌شوند و یا آدرسهای منحصر به فرد دارند. آدرس نامه هایی که از آدرسهای منفرد ارسال می‌شوند را در قسمت TYPE A SINGLE E-MAIL ADDRESS وارد کنید و ADD را بزنید. از این لحظه هر نامه ای که با آن آدرس به آدرس شما در HOTMAIL ارسال شود حذف خواهد شد.
اگر شما ایمیل‌های متعددی دریافت می‌کنید که همگی از یک سایت خاص ارسال شده اند لازم نیست آدرس های آنها را تک به تک در لیست بالا اضافه کنید و فقط کافی است نام دامنه سایت را در TYPE A SINGLE EMAILADDRESS وارد کنید و ADD را بزنید.
مثلا فرض کنید فهرستی که شما از نام های ناخواسته تهیه کرده اید به شرح زیر باشد:
1- ADV@BLUEHOUSE.COM
2- OFFER@COMPRO.COM
3- SOFTWARE@PCORGANIZER.COM
4- HARDWARE@PCORGANIZER.COM
5- SOFTWARE@PCORGANIZER.COM
6- OFFER@PCORGANIZER.COM
دو آدرس اول را باید بطور کامل به لیست اضافه کنیم ولی در مورد ایمیل‌های شماره 3تا 6از آنجایی که همه آنها از یک سایت ارسال می‌شوند کار راحت‌تر است و فقط باید نام دامنه را که PCORGANIZER.COM است اضافه کنیم در این صورت هر ایمیلی که از سایت PCORGANIZER.COM ارسال شود فوراً حذف می‌گردد.
آنچه گفته شد پاسخگوی بسیاری از مشکلات است ولی اگر نیاز به گزینه های بیشتری برای جلوگیری از ایمیل‌های ناخواسته دارید میتوانید از CUSTOM FILTERS استفاده نمایید که امکانات بیشتری علاوه بر جلوگیری از ورود ایمیل‌ها با توجه به آدرس و دامنه در اختیار می‌گذارد.
بعنوان مثال می‌توانید فیلتری را تعریف کنید که نسبت به یک کلمه کلیدی در عنوان نامه حساس باشد و ایمیل‌هایی که عنوان آنها حاوی عبارت خاصی باشد را حذف کند.
برای ایجاد فیلتر کافی است ابتدا به OPTIONS بروید و CUSTOM FILTER را انتخاب کنید و سپس با زدن CREATE NEW فیلتر مورد نظر خود را ایجاد نمایید.
.
.
خدایا حکمت قدمهایی که برایم بر میداری بر من آشکار کن تا درهایی را که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی را که میبندی به اصرار نگشایم


[ جمعه 91/10/8 ] [ 7:42 عصر ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????