?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 5نکته درچت تصویری - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

چت تصویری از راحت ترین و مفرح ترین راه های ارتباطی با دوستان، خانواده و همکاران است. اما زمانی که برای اولین بار گپ تصویری را شروع می کنید، ترجیحاً این می تواند یک تجربه ناشیانه باشد. در اینجا به 5 نکته اشاره می کنیم که به شما در گپ های تصوری کمک می کند، حال آنکاه از هر خجالت ناشیانه هم جلوگیری می کند.

 

1- تنظیم روشنایی

روشنایی تصویر خوب، یک کلید برای بهترین نما از شما بوسیله دوربین است. شما باید یک منبع نور داشته باشید که از  پشت رایانه یا دوربین بتابد که چهره شما را روشن تر خواهد کرد. از استفاده کردن از نور و روشنایی صفحه نمایش رایانه برای این منظور اجتناب کنید، چون با این کار یک سایه آبی رنگ را به تصویر شما می دهد. همچنین شما باید نوری که مستقیماً در پشت سر شما وجود دارد را خاموش کنید، چون بروی چهره شما خیلی سایه می اندازد.

برای داشتن بهترین روشنایی بهتر است از لامپ هایی استفاده کنید که سر متحرک دارند، بنابراین شما می توانید زاویه مناسب را تنظیم کنید. اگر نور لامپی خیلی زننده بود، یک لامپ کم نور تر را امتحان کنید یا با یک فیلتر هم امتحان کنید.

2- تنظیم زاویه دوربین

افراد اغلب شکایت می کنند که آنها درون وب کم (WebCam) شبیه خودشان نیستند. احتمالاً این به دلیل زاویه دوربین است، مخصوصاً در لپ تاپ ها که دوربین همراه با صفحه نمایش به یک طرف خاص متمایل شده است. این می تواند عاملی باشد که زمانی که در صفحه نمایش خود را نگاه می کنید، برخی از خصوصیات شما بزرگتر از حد معمول دیده شود. تلاش کنید دوربین را در یک سطح از چشمتان قرار دهید و مطمئن شوید که زاویه آن به طرقی کج نیست.

3- تماس چشمی برقرار کنید

تماس چشمی در حین گپ تصویری می تواند زیرکانه باشد. زمانی که شما به شخصی در صفحه نمایش نگاه می کنید، عملاً دید چشم های شما پایین تر از دوربین قرار می گیرد، که می تواند شما را بدون جذبه نشان دهد. همچنین برای داشتن ارتباط چشمی شما باید مستقیماً درون دوربین نگاه کنید. البته این برای یک گفت و گوی راحت کمی مشکل است.

دوربین رایانه

یک تمرین خوب این است که زمانی که شما صحبت می کنید به دوربین نگاه کنید، مخصوصاً اگر به یک نقطه مهمی رسیده باشید. سپس زمانی که طرف مقابل شروع به صحبت کردن می کند، تلاش کنید به صورت دوره ای یک براندازی به دوربین داشته باشید. همچنین شما می توانید بیشتر به بیان چهره ای اعتماد کنید، و قیافه شما علاقه تان را به مکالمه نشان می دهد، اما زیاد به این روش پیش نروید.

4- اگر تنها نیستید به طرف مقابلتان بگویید

عوامل زیادی برای خجالت و مزاحمت وجود دارد، زمانی که دیگران نمی توانند بفهمند که شخص دیگری در اتاق وجود دارد. زمانی که شما با یک شخصی گپ می زنید، اگر تنها نیستید یا اگر شخص دیگری وارد اتاق شد، اجازه بدهید که او هم بداند. بعلاوه شما باید به شخصی هم که وارد اتاق شد اجازه دهید که بداند شما در حال گفت و گو با یک شخصی از طریق رایانه هستید (بخصوص اگر او لباس کامل نپوشیده باشد).

حریم در گپ تصویری

هرچند این جزء موضوع ما نیست، اما زمانی که با یکی پگ می زنید، مطمئن شوید که یک لباش مناسب پوشیده اید. انتظار نداشته باشید که فردی که جواب شما را داده یا درخواست ارتباط کرده است تنها است.

5- از قطع شدن اتصال مطمئن شوید

برای بار دوم، شرمندگی چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که شما اتصال را به درستی قطع نکرده اید یا دوربین شما روشن باقی مانده است. همیشه چراغ روی دوربین را بررسی کنید، تا مطمئن شوید زمانی که ارتباطتان تمام شده دوربین خاموش است. برای حفاظت بیشتر هم ممکن است زمانی که از آن استفاده نمی کنید، بخواهید روی آن را بپوشانید. می توانید روی آن را به دیوار برگردانید یا با یک تکه پارچه روی آن را بپوشانید.


[ چهارشنبه 91/9/15 ] [ 4:9 عصر ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????