?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 جستجوی اینترنتی برای تصاویر - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند که تصاویر را فهرست کرده اند. بعضی از آنها وابسته به موتوهای جستجوی معروف هستند و از آنها کمک می گیرند و بعضی به طور مستقل فعالیت می کنند. بعضی عکاسهایی که در اینترنت وجود دارند را فهرست کرده اند و بعضی مجموعه ای اختصاصی از عکس در وب سایت خود دارند موتورهای جستجوی تصویر بسیار متنوع تر از موتورهای جستجوی عادی هستند. در این حال یک سؤال پیش می آید آیا قوانین کپی رایت اجازه می دهند از این عکس ها برای ساختن گرافیک، کارت تبریک یا حتی استفاده در وب سایت خود استفاده کنید؟ اکنون به بررسی تعدادی از این موتورهای جستجو می پردازیم.

GO

در پورتال GO تصاویری قابل جستجو و قابل دسترسی را در آدرس http://www.go.com/gallery

در این وب سایت مجموعه ای از عکسهای این کمپانی و عکسهایی از میلیونها صفحه وب قابل دسترسی است.

این موتور جستجوی تصویر علاوه بر نام و توضیحات نهفته در عکس به موضوع صفحه هم برای پیدا کردن عکس مورد نظر شما توجه می کند و در نهایت ابعاد و آدرس و توضیحاتی در مورد تیتر صفحه ای که عکس را از آن برداشته اید در اختیار شما قرار می دهد.

عکس هایی که با عنوان pictures NOW در این وب سایت می یابید، می توانید برای استفاده شخصی و وب سایت شخصی خود استفاده کنید ولی حق فروش آنها را ندارید.

گالری عکس یاهو!

در آدرس http://gallery.yahoo.com به گالری عکس یاهو با بیش از چهارصد هزار عکس دست می یابید. عکس ها دسته بندی شده اند و با توجه به نام و توضیحات عکس می توان آنها را جستجو کرد. این عکسها بوسیله Corbis.com و برای استفاده محدود در یاهو تهیه شده اند. برای استفاده شخصی غیر تجاری باید برای هر عکس 3 دلار ناقابل پرداخت کنید. ولی به هیچ قیمتی نمی توانید از این عکسها استفاده تجاری کنید. مگر اینکه از طریق Corbis.com اقدام کنید.

Excite

در آدرس http://www.excite.com/search/photosearch می توانید به جستجوی تصاویر بپردازید. در این وب سایت هم می توانید در میان عکس های اعضای سایت به جستجو بپردازید و هم در میان عکس های جدید، اما نمی توانید این کار را همزمان انجام دهید. منبع عکسهای اعضا از webshots است که مجموعه ای منحصر به فرد از میلیونها عکس است. این عکس ها برای ساخت عکس پشت زمینه یا screen savar تهیه شده اند بنابراین از کیفیت بالاتری نسبت به عکس های دیگری که در اینترنت یافت می شوند دارند.

در مورد کپی رایت این عکس ها هیچ بیانیه آشکاری از طرف webshots صادر نشده است.

عکس ها را می توانید با توجه به طبقه بندی آنها یا بوسیله جستجو پیدا کنید.

جستجوی عکس در Altavista

در آدرس http://www.altavista.com/cgi-bin/query?pg=q&stype=simage به قسمت جستجوی عکس آلتاویزتا دست می یابید. که از چند مجموعه عکس مانند Corbis, Getty Images و CD Now استفاده می کند.

Ditto.com

Ditto.com یک موتور جستجوی عکس ویژه است که روش آن با همه رقبا متفاوت است. یک بانک اطلاعاتی از عکسهای موجود در اینترنت ساخته است که می تواند با توجه به نوع فایل، حجم فایل، عمق رنگ، طول، عرض و تاریخ عکس مورد نظر شما را بیابد.

بعد از پیدا کردن عکس مورد نظر با کلیک بر روی آن دو پنجره جدید برای شما گشوده می شود. که پنجره کوچکتر شامل عکس مورد نظر و یک پنجره کل صفحه ای را که عکس در آن واقع شده است را نمایش می دهد. هدف Ditto.com فراهم کردن اطلاعات متنی در مورد عکس است.

و در پایان

جستجوی تصویر کار پیچیده ای است. و هنوز تصاویر بسیاری در اینترنت وجود دارند که از فهرست موتورهای جستجو دور مانده اند و یا مجموعه تصاویری وجود دارند که موتورهای جستجو اجازه دسترسی به آنها را ندارند و آنچه در این مقاله گفته شد به شما کمک می کند تا تجارب خود را برای پیدا کردن تصاویر مورد نظر خود در اینترنت افزایش دهید. ولی همانطور که بارها خاطر نشان شده است، خود را به یک موتور جستجو محدود نکنید.


[ پنج شنبه 91/9/9 ] [ 1:30 صبح ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????