?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 پروکسی چیست؟ - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

یک پروکسی استفاده کردن از یک رایانه یا دستگاه برای درخواست یک کار، از مکانی در آن طرف دیگر اینترنت است. سرویس دهنده های پروکسی بی نام، به عنوان یک دستگاه تقویت بین شما و سایت مقصد عمل می کنند، آدرس IP شما را مخفی می کنند و رمزنگاری را برای طرف کاربر محیا می سازند.

 

کامپیوتر سرور پروکسی

شمایی از یک سرویس دهنده پروکسی

در رایانه های یک شبکه، یک سرویس دهنده پروکسی، سرویس دهنده ای است (یک سیستم رایانه ای یا برنامه کاربردی) که به عنوان یک واسط برای درخواست های جست و جوی منابع مشتری، از سرویس دهنده های دیگر انجام وظیفه می کند. یک اتصال مشتری به سرور پروکسی، برخی سرویس ها نظیر یک فایل، ارتباط، صفحه وب، یا منابع موجود دیگر از یک سرویس دهنده متفاوت را، درخواست می کند. سرویس دهنده پروکسی درخواست را طبق قواعد فیلترسازی اش ارزیابی می کند. برای مثال ممکن است ترافیک را بوسیله آدرس آی پی یا پروتکل پالایش کند. اگر درخواست بوسیله آن پالایه  ارزیابی شد، پروکسی بوسیله ارتباط به سرور مربوطه و درخواست سرویس از طرف مشتری، منابع را محیا می سازد. یک سرویس دهنده پروکسی ممکن است به طور اختیاری درخواست مشتری یا پاسخ سرور را تغییر دهد، و گاهی اوقات ممکن است درخواست را بدون اتصال به سرور تعیین شده، بکار ببرد. در این مورد، حافظه نهان آن سرویس دهنده راه دور پاسخ می دهد، و درخواست بعدی را برای محتوای یکسان یکراست بر می گرداند.(Wikipedia)

در برخی شیوه ها، پروکسی از یک افزونه ی مرورگر برای این کار استفاده می کند و ممکن است به پاک کردن کوکی ها همینکه جلسه تمام شد، قادر باشد و از انتقال نسخه سیستم عامل شما و تاریخچه صفحات وب شما برای وب سایت ها جلوگیری کند. این امر از نظر امنیت تا حدی قابل توجه است. به شرطی که به خود پروکسی (Proxy) تا حدی اطمینان داشته باشید. در غیر این صورت همین خود می تواند باعث به خطر افتادن امنیت شما شود.


[ جمعه 91/10/15 ] [ 5:14 عصر ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????