?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 ابزاری از گوگل که میتواند روند کاری شما را بهبود بخشد - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

گوگل و کسب‌وکارها
گوگل به معنای واقعی در زندگی دیجیتال روزمره ما حضور دارد. این را می‌شود از ابزار فراوانی فهمید که برای داشتن یک کسب‌وکار موثرتر به ما پیشنهاد کرده است. درباره گزینه‌هایی که گوگل جایگزین آفیس مایکروسافت کرده بارها صحبت شده است. در این شماره سرویس‌هایی از گوگل را معرفی می‌کنیم که خلاقیت شما را بالا می‌برد، تیم شما را هماهنگ کرده و شرکت‌تان را در معرض دید قرار می‌دهد. ممکن است از برخی از این سرویس‌ها مانند هنگ‌آوت (Hangout) به‌عنوان سرگرمی استفاده کرده باشید، ولی باید بدانید این‌گونه ابزار از کاربردهای قدرتمند شغلی نیز برخوردارند.

بلاگ:‌گوگل‌(Google and Your Business)

اگر تا به‌حال به «گوگل و کسب‌وکار شما» (بلاگ گوگل برای مشاغل) سر نزده‌اید حتما این کار را بکنید. این دروازه‌ای به‌سوی تمام منابع از‌جمله مجموعه‌های محرمانه، مطالعات موردی و اخباری درباره سایت‌های مرتبط مانند «گوگل برای کارآفرینان» (Google for Entrepreneurs) است. به‌وسیله نوار ابزار متحرکی که در سمت راست قرار دارد می‌توان بسادگی پست‌ها را بایگانی، برچسب‌ها و گروه‌ها را مدیریت و موارد را به RSS feed اضافه کرد و همچنین می‌توان از طریق آن بلاگ‌های مفید گوگل را یافت.

محل‌های گوگل برای کسب‌وکار (Google Places for Business)

به‌وسیله «محل‌های گوگل برای کسب‌وکار» می‌توانید اطلاعات زیادی را درباره کسب‌وکار خود و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای به پایگاه داده گوگل اضافه کنید (علاوه بر نام، نشانی و شماره تلفن می‌توانید مواردی نظیر شاخه مورد فعالیت، ساعت‌های خدمات‌رسانی، شیوه‌های پرداخت مورد قبول و مناطق تحت عملیات را نیز بیفزایید). اطلاعاتی مانند یک نقشه کوچک نیز در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. «محل‌های گوگل» شکلی را که فهرست‌بندی شما به‌خود می‌گیرد نمایش می‌دهد، حتی اگر بخواهید اطلاعات خود را در قالب یک پرسشنامه ارائه کنید. درست است که این سرویس به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، ولی گوگل شما را ترغیب می‌کند کسب‌وکار خود را با خرید یک تبلیغ AdWords بیشتر در معرض دید قرار دهید.

صفحات گوگل پلاس (Google+ Pages)

«صفحات گوگل پلاس» گزینه جایگزین گوگل برای یک صفحه فیس‌بوک است، در حالی که چند گزینه شخصی‌سازی ارائه می‌کند که برای کسب‌وکارها طراحی شده‌ است. این روند به‌وسیله انتخاب نوع کسب‌وکار آغاز می‌شود، سپس می‌توانید محتوایی مانند یک تصویر برای جلد، لوگوی خود و همچنین یک شرح مختصر را در آن قرار دهید. به‌عنوان سازنده صفحه می‌توانید مدیران دیگری را نیز برای مدیریت صفحه انتخاب و حتی مالکیت صفحه را واگذار کنید. استفاده از تصاویر، ویدئوها، اخبار، ارتباطات به هنگ‌آوت و... در این ابزار می‌تواند در تبلیغ مشاغل بسیار موثر باشد.

هنگ‌آوت (Hangouts)

گوگل اغلب هنگ‌آوت را به‌عنوان یک اتاق گفت‌وگوی ویدئویی برای دوستان و خانواده تبلیغ می‌کند؛ ولی اتاق‌های گفت‌وگو همواره قابلیت‌هایی دارد که آنها را برای جلسات کسب‌وکارها نیز مفید می‌کند. نه‌تنها می‌توانید همکارا‌نتان را ببینید و صدای آنها را بشنوید، بلکه می‌توانید همزمان روی اسناد در گوگل‌درایو کار کرده، صفحه رایانه خود را به‌اشتراک بگذارید یا برنامه‌های دیگر را اجرا کنید. این ابزار شاید نتواند تمام قابلیت‌های یک ابزار تجاری مدیریت کنفرانس در وب مانند WebEx را عرضه کند، ولی تمام چیزهایی را که یک تیم احتیاج خواهد داشت، در خود دارد؛ و البته رایگان.

برنامه‌ریز هوشمند برای تقویم گوگل

اگر باید جلسه‌ای را که در تقویم گوگل قبلا ایجاد کرده‌اید دوباره برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید به تقویم به‌اشتراک‌گذاری‌شده همکاران خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه زمانی وقت آزاد دارند یا این‌که می‌توانید برنامه‌ریز هوشمند (Smart Rescheduler) در تقویم گوگل را فعال کنید (که از طریق منوی تنظیمات تقویم گوگل در دسترس است) و اجازه دهید گوگل این جستجو را برای شما انجام دهد. وقتی این امکان را فعال کنید، در سمت راست پنجره تقویم ظاهر می‌شود؛ برای استفاده از آن هم کافی است رخدادی را که می‌خواهید دوباره برنامه‌ریزی شود انتخاب و روی لینک «یک زمان جدید را پیدا کن» (Find a new time) کلیک کنید. سپس شما فهرستی از زمان‌ها را دریافت خواهید کرد که در کنار هرکدام یک دکمه انتخاب وجود دارد.

فرم‌های گوگل (Google Forms)

فرم‌های گوگل، یک ابزار ساده و باقابلیت برای بررسی است و به‌عنوان یک افزونه گوگل‌درایو می‌توانید آن را از فروشگاه وب‌کروم دانلود کنید. زمینه مورد مطالعه خود را می‌توانید به‌وسیله قالب‌های سوالی (انتخاب بین انواعی مانند گزینه‌های چندگانه، چک‌باکس، مقیاس‌بندی یا پاسخ‌های متنی) بسازید، سپس آن را از طریق هنگ‌آوت پست یا به‌وسیله ایمیل بین افراد پخش کنید. دریافت‌کنندگان این فرم‌ها می‌توانند فرم تکمیل‌شده را به‌وسیله فشردن دکمه‌ای که در پایین آن قرار دارد ارسال کنند. خود این بررسی و پاسخ‌های آن به‌طور خودکار در گوگل درایو شما ذخیره می‌شود و شما می‌توانید نتایج را هم به‌صورت خلاصه (با موارد تحلیلی گرافیکی که به‌طور خودکار تولید می‌شود) و هم در یک صفحه‌گسترده ببینید.

گومو (GoMo)

در عصر تلفن‌های هوشمند، داشتن یک وب‌سایت که تنها برای مرورگرهای رایانه‌های رومیزی ایجاد شده‌ ممکن است کافی نباشد. گومو گوگل یک سایت برای صاحبان مشاغلی است که می‌خواهند تولید نسخه موبایل وب‌سایت‌شان را بررسی کنند یا دست‌کم چگونگی دسترسی سایت‌شان برای کاربران موبایل را بیازمایند. ابزاری وجود دارد که نشان می‌دهد سایت شما در یک تلفن هوشمند چگونه نمایش داده می‌شود. این ابزار به‌وسیله برخی سوالات، گوشی‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؛ سوالاتی نظیر این‌که می‌توانید لینک‌ها را با انگشت خود کلیک کنید یا خیر. همچنین در این سایت لینک‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا توسعه‌دهندگان انجام این قبیل کارها را بیابید.

جعبه دریافت اولویت‌بندی‌شده جیمیل

جیمیل براساس الگوریتم‌های گوگل برخی پیغام‌ها را مهم تشخیص داده و کنار آنها یک فلش زرد قرار می‌دهد. البته شما می‌توانید با اصلاح این گزینه‌ها به‌صورت دستی به آن بیاموزید این پیغام‌ها واقعا چه‌میزان برای شما اهمیت دارد (به‌وسیله کلیک‌کردن روی فلش‌ها). این علائم بصری در کم‌کردن زمان وارسی کلی ایمیل‌های رسیده موثر است، ولی می‌توانید این زمان را به‌وسیله قابلیت «جعبه دریافت اولویت‌بندی‌شده» (Priority Inbox) جیمیل باز هم کمتر کنید. کافی است روی Inbox که در نوار سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا منوی شیوه جعبه دریافت باز شود سپس گزینه Priority Inbox را انتخاب کنید. با انتخاب این شیوه نمایش، تمام پیغام‌های خوانده نشده‌ای که فلش زرد دارد در ابتدا قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید دوباره پیغام‌های خود را براساس زمان دریافت مرتب کنید، کافی است روی گزینه کلاسیک از منوی شیوه جعبه دریافت کلیک کنید.

اعتبارسنجی دومرحله‌ای برای حساب‌های گوگل

برای این که هکرها به اطلاعات رمزگذاری‌شده‌تان دسترسی پیدا نکنند، باید امنیت حساب گوگل خود را به‌وسیله فعالسازی اعتبارسنجی دومرحله‌ای برای حساب‌ها بالا ببرید. این قابلیت یک رمز عبور ثانویه برای ورود ایجاد می‌کند؛ یک کد که گوگل به تلفن همراه یا تلفن ثابت شما می‌فرستد. پس از تنظیم اولیه می‌توانید رایانه‌ها و گوشی‌‌های موبایل مورد اعتماد خود را برای 30 روز جزو استثناها قرار دهید؛ البته در هر زمان می‌توانید این استثناها را از فهرست خود خارج کنید.


[ جمعه 91/10/8 ] [ 7:48 عصر ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????