?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 امنیت در اینترنت: - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

امنیت در اینترنت مهم است بخصوص برای کودکان اگر شما صاحب فرزندانی هستید که نگران گشت گذار آنها در اینترنت هستید که ممکن است از سایتهای غیر اخلاقی سر در بیاورند. ممکن است بخواهید از نرم افزارهای فیلترینگ استفاده کنید. نرم افزارهای فیلترینگ می توانند بیشتر سایتهای ناشایست را مسدود کنند و معولاً می توان آنها را بوسیله یک password غیر فعال کرد. یک مشکل نرم افزارهای فیلترینگ این است که تعدادی از سایتهای بدون مشکل را هم مسدود می کنند مثلاً زمانیکه اطلاعاتی در مورد سرطان سینه بخواهید ممکن است این نرم افزار لغت سینه را به عنوان یک لغت ناشایست منظور کند. در اینجا چند نکته دیگر برای امنیت در اینترنت به عرضتان می رسد.

  • در سایتهای شخصی یا در هنگام chat اطلاعاتی مانند آدرس خود یا شماره تلفن خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
  • اگر chat می کنید یا با شخصی بوسیله e-mail ارتباط دارید و به او اطمینان کامل نداردید منطقه مورد سکونت خود را به او اطلاع ندهید.
  • اطلاعات شخصی از قبیل آدرس یا شماره حساب بانکی یا شماره کارت اعتباری را در email ها وارد نکنید یا آنها را در فیلدهای خواسته شده در یک سایت غیر ایمن وارد نکنید بنابراین همیشه قبل از دادن این اطلاعات مطمئن شوید در یک سایت ایمن هستید و بعد شماره کارت اعتباری خود را برای خرید وارد کنید. تشخیص یک سایت ایمن از غیر ایمن معمولاً بسیار ساده است زیرا یک سرور ایمن با "//https:" در فیلد آدرس ظاهر می شود و حال آنکه یک سرور غیر ایمن با "//http:" شروع می شود سرورهای ایمن اطلاعات شما را به رمز در می آورند.بنابراین هیچکس به غیر از شما و کامپیوتری که در سمت دیگر است نمی تواند این اطلاعات را در یافت کند. برای آشنایی بیشتر مقاله ssl چیست را بخونید
  • از یک ویروس یاب استفاده کنید. از سایتهای غیر مطمئن یا email های مشکوک فایلی Download نکنید. حتی اگر یک ویروس یاب دارید خیلی مواظب باشید زیرا ممکن است با ویروس جدیدی مواجه شوید که نرم افزار ضد ویروس شما نتواند آن را تشخیص دهد برای یک حفاظت خوب همیشه آنتی ویروس خود را up to date (به روز) نگه دارید.


[ پنج شنبه 91/9/9 ] [ 2:1 صبح ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????