?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 خط ارتباط دیجیتال نامتقارن (ADSL :Asymmetric-DSL ) - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

.شاخه ای از خطوط پر سرعت DSL است و به همین دلیل برای برقراری ارتباط صحیح با مرکز مخابراتی نیازمند قرار گیری مودم مخصوص در در دو سر خط Leased می باشد. این نوع اتصال به اینترنت را می توان شایع ترین روش اتصال پرسرعت به اینترنت در ایران دانست و این امر از سهولت دسترسی به آن و نیز هزینه پایین اشتراک نشأت می گیرد. خطوط مسی از محدود فرکانس صفر تا 2 مگاهرتز پشتیبانی می کنند و در ارتباطاتی همچون نمابر و تلفن های شهری تنها باند چهار کیلوهرتز مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر قدرت خط بلا استفاده باقی می ماند. ADSL بر پایه همین خطوط معمولی کار می کند ولی با بهره گیری از روش خاصی پهنای باند قابل بهره برداری بر روی سیم را به فرکانس های متفاوت تقسیم می کند و سیگنال های صوتی، فکس و دیتاهای شبکه را به مسیر خودشان هدایت می کنند. از این رو در هنگام اتصال به اینترنت کل حجم خط تلفن کاربر اشغال نشده و داده های در حال انتقال بر روی خط در کار یکدیگر تداخلی ایجاد نمی کنند. به صورت تئوریک سرعت ارسال و دریافت اطلاعات در این سیستم یکسان نیست و ADSL از دریافت اطلاعات (Down Stream) تا mbps8 و ارسال داده تا mbps 640 پشتیبانی می کند و به همین دلیل نامتقارن نامیده می شود.

اما یک کاربر خطوط ADSL عملا میتواند انتظار دریافت حداکثر دو مگابیت اطلاعات را در هر ثانیه داشته باشد و برای ارسال نیز می تواند تا 256 مگابیت در ثانیه روی خطش حساب باز کند! به رغم هزینه پایین استفاده از خطوط ADSL در این فن آوری مواردی همچون انتظار طولانی برای اتصال به اینترنت، قطعی ارتباط به صورت مکرر، اشغالی خط تلفن و نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت وجود ندارد. مسافت بین مودم کاربر و مودم مرکز تلفن ارائه خدمات ADSL با سرعت خط کاربر رابطه عکس دارد و ضمنا میزان فرسوده بودن زیرساخت های مخابراتی تاثیر زیادی در سرعت ارتباط کاربر با اینترنت دارد.

از ویژگی‌های مهم خدمات ADSL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ارتباط همیشگی، مطمئن و بی‌وقفه به اینترنت، بی‌نیاز به شماره‌گیری، تا سرعت 1 مگابیت بر ثانیه.
2. سرعت بالا در تبادل داده‌ها، کاربردهایی چون کنفرانس ویدیویی و تلفن اینترنتی را فراهم می‌سازد.
3. توانایی استفاده همزمان هر اتصال ADSL برای بیش از یک نفر.
4. توانایی ارایه سرویس‌هایی مانند دولت الکترونیک، پزشکی الکترونیک، آموزش سمعی بصری، شبکه اختصاصی مجازی و غیره.
5. توانایی استفاده همزمان از خط تلفن، و سرویس اینترنت.


[ دوشنبه 91/7/17 ] [ 2:32 عصر ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????