?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 هنگام انتخاب هاستینگ چه سؤالاتی بپرسیم! - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت اینترنتی تهیه یک وب هاست مناسب است هاست در لغت به معنای میزبان است و کسی که در قبال دریافت مبلغی هاستینگ یا میزبانی سایت شما را قبول می کند در حقیقت قسمت از هارد دیسک کامپیوتر خود را در اختیار شما قرار می دهد. ولی ارزیابی خدمات یک هاست مناسب نسبت به قیمت آن بسیار مشکل است و به همین دلیل سوء استفاده های زیاد از کمبود دانش عمومی در این زمینه می شود لذا بر آن شدیم برای افرادی که می خواهند یک هاست مناسب پیدا کنند سؤالاتی را تهیه کنیم تا از میزبان خود بپرسند و اطلاعات لازم را برای مقایسه جمع آوری کنند:

1ــ پشتیبانی فنی آنها در چه سطحی است؟ چه زمانی از شبانه روز در دسترس هستند؟ آیا همه این خدمات مجانی است یا هزینه اضافی باید پرداخت شود.

2ــ سطح امنیت آنها در چه سطحی است؟ برای جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز به سایت شما چه ضمانتی دارند و آیا در صورت بروز این امر خسارت آنرا پرداخت می کنند.

3ــ چه میزان فضا در اختیار شما قرار می دهند حداقل فضای مورد نیاز 30MB است ولی اگر وب سایت شما رشد خوبی داشته باشد به زودی به 100MB احتیاج خواهید داشت بنابراین قیمت فضا را بررسی کنید.

4ــ آیا برای ثبت دومین هزینه اضافی باید پرداخت کنید؟

5ــ آیا امکاناتی برای مدیریت وب سایت در اختیار شما قرار می دهند؟

6ــ چند تا آدرس پست الکترونیکی و با چه پروتکلی در اختیار شما قرار می گیرد و برای داشتن تعداد بیشتری پست الکترونیکی یا email آیا باید هزینه اضافی پرداخت کنید؟

7ــ هزینه پهنای باند چقدر است همانند فضا، پهنای باند شما هم با رشد وب سایت در حال افزایش است بنابراین هزینه ها را برای مقادیر بالای پهنای باند مقایسه کنید شاید برای شروع 500mB پهنای باند ماهیانه کافی باشد ولی به مرور نیاز شما به حد گیگابایت در ماه می رسد و نیاز به پهنای باند زیادی دارید به خصوص اگر از تصویر و گرافیک زیاد استفاده می کنید حال اگر فایل های صوتی و تصویری یا به اصطاح چند رسانه ای روی وب سایت خود قرار دهید که پهنای باند بسیار زیادی احتیاج خواهید داشت. بنابراین سعی کنید هزینه پهنای باند بالا را در آینده در نظر بگیرید. چون بعضی شرکتها برای پهنای باند پایین هزینه های کمی را اعلام می کنند ولی زمانی که ترافیک وب سایت شما زیاد شد هزینه بسیار زیاد از شما دریافت می کنند.

8ــ آیا قرارداد شما به گونه ای هست که هر وقت خواستید هاست خود را عوض کنید؟ آیا در این صورت از شما مبلغی به عنوان جریمه نگه می دارند یا اصلاً مانده مبلغ شما را باز می گردانند؟

9ــ چه چیزی آنها را از شرکتهای رقیب برجسته می کند؟ آیا خصوصیات ویژه ای دارند؟ فضا و پهنای باند اضافی در اختیار شما قرار می دهند؟ پشتیبانی فنی آنها کافی است؟ و ...

در انتها خدمتتان عرض می کنم که انتخاب صحیح یک هاست مناسب بسیار مهم است چون تا مدتها باید با آنها سر و کله بزنید و به آنها نیاز خواهید داشت بنابراین مواظب باشید در تله ای نیفتید که مجبور باشید مدت طولانی با شرایط نامناسب سر کنید.


[ پنج شنبه 91/9/9 ] [ 1:3 صبح ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????