?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 روز جهانی اینترنت ایمنتر - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

8 فوریه به نام روز جهانی اینترنت ایمن‌تر در سراسر دنیا معرفی شده است

مراسم روز اینترنت ایمن‌تر در دومین روز دومین هفته از دومین ماه سال برگزار می‌شود.

 

کمیسیون اروپا در سال 2004 این روز را نامگذاری کرد و از آن زمان همه ساله متولی برگزاری این مراسم در سراسر دنیا است به طوری که در بیش از 60 کشور دنیا بزرگداشت این روز برگزار می‌شود.

در روزگار ما اینترنت دیگر بخشی از زندگی روزمره تمام جوامع بشری شده و برای کودکان و نوجوانان بزرگ‌ترین خطر برای تماس گرفتن با افراد غریبه است. بی شک والدین نمی‌توانند در هر لحظه از شبانه روز و زمانی که فرزندانشان وارد شبکه می‌شوند آنها را کنترل کنند و بنابراین به قوانین و مقررات محکمی برای محافظت از کودکان در شبکه نیاز است.

همه ساله در این روز به یک موضوع و یک شعار خاص پرداخته می‌شود. در سال 2010 این روز تمرکز خود را روی عرضه اطلاعات و تصاویر شخصی آنلاین روی اینترنت با شعار "فکر کن قبل از اینکه پست بگذاری" (Think b4 U post) و یا به طور ساده "با فکر بر روی پروفایل خود یک پست جدید قرار بده" معطوف کرده بود.

موضوع "روز اینترنت ایمن‌تر سال 2011" زندگی مجازی است که با شعار "این بیشتر از یک بازی است، این زندگی توست" در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا بررسی می‌شود.

زندگی مجازی

موضوع "زندگی مجازی" طیف وسیعی از فعالیت‌های شبکه‌ای، از بازی‌های ساده تا MMOGs (بازی‌های آنلاین چندبازیکنی بسیار بزرگ) و شبکه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.

در حقیقت شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین، دو فعالیتی هستند که امروز در بین جوانان اروپایی بیشترین محبوبیت را دارند و بنابراین نیازمند دقت و توجه بالایی برای محافظت از جوانان و نوجوانان در مقابل خطراتی هستند که در این فعالیت‌های آنلاین وجود دارد.

چند حقیقت تلخ درباره زندگی مجازی

- کاربران بازیکن به طور متوسط 8 ساعت در هفته بازی آنلاین می‌کنند

- جوانان نسبت به 10 سال قبل شب‌ها 2 تا 3 ساعت کمتر می‌خوابند

- در ژانویه 2010 بیش از 18 میلیون اکانت در شبکه اجتماعی Second Life ثبت شده بودند

- 13 میلیون بازیکن عضو شبکه World of Warcraft، بزرگ‌ترین شبکه بازی‌های آنلاین در دنیا عضو هستند

- شبکه‌های چند بازیکنی آنلاین در سال 2008 بیش از 1.5 میلیارد دلار درآمد داشتند که این رقم تا سال 2012 به 2.5 میلیارد دلار می‌رسد

- بیش از 250 هزار بازیکن به صورت شبیه سازی شده در شبکه World of Warcraft به صورت فعال بازی می‌کنند

- سطح معاملات و فروش کالاهای مجازی در دنیای مجازی در سال 2009 بیش از 18 میلیارد دلار تخمین زده شد

این آمارها خطراتی که جوانان آنلاین را تهدید می‌کنند نشان می‌دهد. برای مثال جوانانی که در قالب یک آواتار (شخصیت مجازی) وارد شبکه‌های بازی می‌شوند با خطر گم کردن مرز میان دنیای واقعی و مجازی روبرو هستند.


[ دوشنبه 92/5/21 ] [ 9:53 صبح ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????