?????? ?? ????? ???? ??

به آرشیوم سر بزنید

ابزار را?گان وبلاگ

????? ?? ???



????? ?? ???

 مزایا و کاربرد پست الکترونیک - مبانی اینترنت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبانی اینترنت
خوش حال میشم به آرشیو سر بزنید 
Instagram
???? ??????

پست الکترونیک به عنوان یکی از ابزارهای مهم ارتباطی دارای ویژگی‌هایی است که عبارتند از:

  • امکان ارتباط همزمان چند کاربر(از طریق کنفرانس پست الکترونیکی)
  • امکان ارسال همزمان پیام برای چند نفر (از طریق گروههای مباحثه و فهرستهای پستی)؛
  • امکان عضویت در گروههای مباحثه، گروههای خبری و فهرستهای پستی:

 

  1. عدم نیاز به ارتباط مستقیم
  2. امکان ذخیره و در صورت لزوم تغییر پیامها
  3. سرعت بالای ارسال و دریافت پیام
  4. هزینه پایین
  5. حذف محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی

 

6- گروههای مباحثه:

    یکی دیگر از کاربردهای اینترنت، گروههای مباحثه می‌باشد. با استفاده از این ابزار, افرادی که دارای علایق مشترک باشند با یکدیگر به بحث و گفتگو ‌پرداخته  و اخبار و اطلاعات مورد علاقه خود را مبادله می‌کنند.  این سیستم هنگامی که پیام، نامه، مقاله، خبر از سوی یک عضو به نشانی گروه ارسال شود، بصورت خودکار آن را برای کلیه اعضای گروه ارسال می‌دارد. افراد گروه مباحثه شامل چند نفر در قالب یک گروه کوچک و یا گروه بزرگی در سطح  منطقه، کشور و یا جهان بوده که در خضوص یک موضوع تبادل نظر میکنند. موضوعات مورد بحث این گروهها ممکن است  علمی و تخصصی و یا در زمینه‌های عمومی باشد. عضویت در گروههای مباحثه  به آسانی و از طریق ارسال پیامی الکترونیکی صورت گرفته  و با توجه به سرویس دهنده‌ هر گروه مباحثه، ممکن است با یکدیگر اندکی تفاوت داشته باشند . با عضویت در این گروهها، مشترکین پیام خود را به نشانی گروه (فهرست) ارسال می کنند و به طور خودکار پیام مربوطه را به کلیه اعضاء ارسال میدارند . در صورتی که یکی از اعضاء پاسخی برای گروه (فهرست) ارسال نماید,اعضای دیگر گروه دریافت می‌دارند .در شرایط خاصی  ممکن است مدیر شبکه ، اجازه توزیع پیامهای غیر تخصصی و غیر مرتبط را به کلیه اعضاء گروه ندهد و یا اشتباهات متنی رخ داده را اصلاح نماید .

7 - مجلات الکترونیکی:

 با گسترش اینترنت در عرصه‌های مختلف اطلاع رسانی، اکثر ناشران اقدام به راه‌اندازی وب سایت  نموده و محصولات خود بر روی اینترنت عرضه می‌نمایند.قبل از توسعه اینتر نت, بسیاری از مجلات و خبرنامه‌ها فقط بصورت کاغذی چاپ, تهیه و توزیع می‌گردید، ولی امروزه این امکانات  از طریق اینترنت و پست الکترونیک قابل دستیابی می‌باشد. بسیاری از مجلات از طریق پست‌الکترونیک یا اینترنت قابل دسترسی بوده و به صورت رایگان و با پرداخت حق اشتراک بسیار کم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بسیاری از ناشران متن کامل مقلات را رایگان در اختیار  کاربران قرار ‌داده و تعدادی فقط، فهرست مندرجات مجلات  و برای ارائه متن کامل، مبلغی را بعنوان حق اشتراک و یا استفاده از اطلاعات در یافت میدارند . ارسال اطلاعات فهرست مندرجات مجلات از طریق پست‌الکترونیکی توسط ناشران، بسیار رایج است.

8- گروهای خبری:

     گروههای خبری گروه‌هایی هستند که در سطح اینترنت گسترده‌اند و تقریباً به تعداد موضوعات موجود در این شبکه ، گروه خبری فعال وجود دارد. گروههای خبری در موضوعات سیاسی،‌اجتماعی، فرهنگی،‌تجاری، اطلاع‌رسانی، فعالیت میکنند. برای دسترسی به یک موضوع خاص , باید به کارگزار خاصی دسترسی داشت . هیچ یک از ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی قادر به پوشش کلیه گروههای خبری نبوده , ولی دسترسی به کلیه گروههای خبری امکانپذیر است. برای آشنائی با گروههای خبری وعضویت در هر گروه پیشنهاد می شود,حداقل دو هفته قبل از عضویت، اخبار و اطلاعات آن را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و سپس اقدام نمائید.

9 - آشنایی با سیستم اطلاع رسانی :B B S

BBS اختصار کلمات Bulletin Board System به معنی سیستم تابلو اعلانات می‌باشد. BBS یک سیستم ارتباطی است که متشکل از یک رایانه مجهز به برنامه خاص و یک مودم است و به رایانههای دیگر که دارای مودم باشد، اجازه می دهد تا از طریق خط تلفن با آن ارتباط برقرار نماید.

BBS در زمینه‌های عملی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی کاربرد دارد.با استفاده از BBS کاربران مختلف می توانند به طور همزمان به زبان دلخواه از راه دور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.کاربران در این سیستم می‌توانند به فایلهای اطلاعاتی علمی، تجاری، بازیهای رایانهی و تفریحی و تبادل فایل دسترسی پیدا کنند.Wild cat و Major BBS دو نمونه از BBS های خارجی و سیستم اطلاع رسانی لذا وابسته به شهرداری تهران و شارع مربوط به شرکت مخابرات ایران، دو نمونه از سیستمهای اطلاع رسانی داخلی هستند که از طریق هر دو آنها می توان به شبکه اینترنت نیز ارتباط برقرار کرد.


[ دوشنبه 94/7/27 ] [ 8:45 عصر ] [ رضاقاسمی ] [ ????? () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

*.*.*.*.

((((((((((((((خوش آمدید.))))))))))))) ((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))) (((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))) ((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))) ><آرشیویادت نره.><

?????? ?? ?????